Saturday, August 22, 2009

ramadhan ku ramadhan mu jua....

slmat mnymbut ramdhan aku ucapkan dan alhamdulilah bertemu jua lg kite ngn rmadhan tahun nih, 2009.. aku dapt rase ramdhan kali nih akn mnjadi rmadhan paling mncabar... sure hebat tentngan nafsu ntuk hidup aku tahun nih.. tmbah2 lagi idop dlm kotaraya KL..

crite tahun lepas, aku kne wat marketing drive (kutip duit kat public mintak sumbangan.. hahaha mcm pemintak sedekah plak) kat area bangsar sekitar bangsar village tym bulan pose.. aku bleyh lihat mcm2 ragam org kat sane... etnik yg dominasi tmpat tuh (paham2 la sape) xde respek pon kat org puase nih.. rilek jer minum depan public.. mmg diorng xtaw kite nih puase kot.. sebok ngn kje nk kejar harta dunia jer.. xpe la tuh dugaan jerk.. tp yg paling xleyh blah nih.. aku tngok melayu minom rilek jer.. tp diorng segan kot ngn public.. minom dalm kete.. taw segan ngn org.. yg kat atas tu xsegan plak... depan mate aku plak tuh.. diorng tuh ade la umo 20-an.. dekat 30 da kot.. aku kne mintak sedekah panas2 tym tnghari.. diorng leyh minom air mineral (air mineral je pon).. siap berpeluh btol mineral tuh.. berpeluh sbb sejuk la kondensasi kan.. hahaha.. kesabaran seyh aku.. sbb xtahan sgt, aku ckp ngn director aku nk g rest.. aku g surau bagsar village, trus tido sampai kul 2.. hahahahha.. pemlas tol aku nih... haih~

dugaan kali nih aku rase hebat jugak.. assigmnet melimpah ruah.. tmbah plak tahun nih aku duk luar.. naseb ade transport sndri.. kalo kne naik bas, lg la dugaan.. tu tnggungjawab xleyh wat pe la.. kne gak g stadi blaja cmner pon.. harapan mak ayah nk tngok kite berjaya kan.. hurm~ aku rase dri aku nih lemah btol.. bleyh ke aku nk jge mate aku dr lihat bnder bukan2.. bleyh ker aku jage mulut aku dr berkata perkara yg sia2.. sedgkan mngumpat n mngata da mnjadi buah mulut.. inikan pula perkara sia2.. bleyh ker aku kawal diri aku dr mksiat?? hampir stiap mlam aku lihat mksiat depan mate aku.. haih~ lemah giler~ lemah giler~ (ade intonasi yg btol nk ckp bnder nih.. nk taw, jumpe aku n tnye la cmne..) Ya ALLAH kuatkan la iman aku.. iman kami smua.. smoga kami mndapat keredhaan n keberkatan dlm rmadhan ini.. ameeenn..

3 comments:

  1. dibulan pose ni.
    ko tahan la nafsu ngn awek ko 2 ek.
    ahahahah:))

    ReplyDelete
  2. hahah. yer la mint.. big apple ko lg mnggoda aku, ko taw~! hahaha..

    ReplyDelete
  3. hahaha..:))
    syaitan!
    cte lame kot!

    klo ak dpt paan mg ak pintal2 die.
    haish..kecik je ak tgok budak 2.
    xleyh simpan rahsie lgsg.

    ReplyDelete