Monday, August 10, 2009

IP + Ultraman

aku tersangat la buhsan skrng nih.. mnuggu amoi aku abis class ntuk wat mastercam bersama. puas aku pk ape la aku nk sumbang idea ntuk group industrial projek (IP) aku nih.. tajuk da confirm smart scooter.. cmne rupe scooter tuh pon aku xtaw.. aku pk scooter yg budak2 men tuh, yg tolak2 ngn kaki tp kali nih nk tarok engine so that budak2 um leyh pakai..

"bende ni boleh dibawak ke NC, kalau menarik dia akan approved bende nih.. nnti smua budak UM bleyh pakai.. kamu jagan takut ngn masalah.. projek ni kite yg buat dia.. bukan dia yg wat kite.. dont get scared with problems...." haih~ Dr nukman nyer ayat mmg xleyh blah.. confident terlebey jer dia nih.. terngiang2 ayat tuh tym aku duk mncari idea kat google (hampas tol bukan nk gener8 idea sndri.. taw cilok2 jer).. duk ak malayan google tuh, aku bukak gak la email aku.. xsangka aku jmpe harta karun bdoh2 dalam aku nyer folder email... nah trima la pantun ultraman yg penah dipublish dlu dalam magazine ujang..

Pulau Hokkaido jauh ketengah
Gunung Fuji bercabang tiga
Hancur Raksaser dikandung tanah
Ultraman yg baik dikenang jua.

Dua tiga Raksaser berlari
Maner nak samer Raksaser Kero
Dua tiga Ultraman boleh kucari
Maner nak samer Ultraman Taro..

Kalau roboh Kota Narita
Papan di Tokyo Ultraman dirikan
Kalau sungguh itu keje Raksaser
Badan dan kepaler dier
Ultraman 'fire'kan

Kajang Ultraman kajang berlipat
Kajang Raksaser mengkuang layu
Kalau Ultraman Ace tak cukup kuat
Ultraman Neos datang membantu.

Buai laju-laju
Sampai Pokok Sena
Apa dalam baju?
Lampu Ultraman nyala.

Mengata dulang paku serpih
Mengata Raksaser Ultraman pulak
yang lebih-lebih.

Sudah gaharu cendana pula
Sudahlah kalah di'fire' pula.

Orang berbudi kiter berbahaser
'Fire' diberi pada raksaser

No comments:

Post a Comment